marka tescil
Marka Tescili Hakkında Her Şey
Bizi Arayın:0312 433 4346

Barkod Numarası Alma

Barkod numarası alma ile ilgili yazmadan önce sizlere, barkod sistemi hakkında bilgi vermek isteriz;

Barkod sistemi son zamanlarda değişen ve gelişen teknolojinin bir parçası olarak alışveriş dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline geldiyse de aslında 1940’lı yıllardan beri kullanılmakta olan bir sistemdir. Bu senelerden beri hayatımızı kolaylaştıran, alışverişi hızlı ve pratik bir yoldan tamamlamamızı sağlayan, tüketicilere olduğu kadar ürün sahiplerine de birçok kolaylık sağlayan bir buluştur.

Ürünlerin üzerinde yer alan, siyah beyaz çizgilerden ve uzunca bir sayıdan ibaret barkodlar, barkod okuyucu adı verilen cihazlar yardımıyla okutularak ürünlerin sadece birkaç saniye içerisinde bilgisayar ortamında tanımlanmasını sağlamaktadır. Bu sistem aynı zamanda bazı muhasebe ve satış programlarıyla da iç içe çalışabildiğinden birçok alanda da kolaylıklar sağlamaya devam etmektedir. Barkod bir nevi ürünün kimliğini oluşturmaktadır. Bu şekilde ürünün kimliği ve adedi ile ilgili her türlü satış, idare, tanımlama, sayım gibi işlemlerde barkodun kolaylıklarından yararlanmaktadır. Barkodun ürünün kimliği olmasının bir anlamı da ürünü yakından tanımak isteyen kimsenin bakacağı ilk yerin barkod olduğudur. Barkod numarasının ilk hanelerine bakılarak ürünün ait olduğu ülke öğrenilebilir. Örneğin 869 ile başlayan barkod numarası gördüğümüzde bu ürünün Türkiye’ye ait olduğunu anlarız. Ya da 50 İngiltere’nin, 729 ise İsrail’in barkod numarasıdır. Bu şekilde barkod numarasında yer alan diğer bütün sayıların da tüketicilerden çok işletmeleri ilgilendiren bir takım anlamları vardır.

Barkod Alma konusunda adım atmak isteyen firmalara gelince, barkod numarası alma konusunda ilişkin detaylı bir araştırma yapmakta fayda vardır. Biz, yardımcı olması açısından birkaç bilgi vereceğiz ancak bu önemli ve pek çok ayrıntısı mevcut bir süreç olduğundan uzman bir kişi veya kurumdan detaylı bilgi almakta fayda vardır.

Barkod Numarası almak amacıyla müracaat edilmesi gereken kurum Türkiye Odalar Birliği’dir. Buraya yapılacak başvuru ile birlikte teslim edilmesi gereken birçok evrak vardır. Barkodu uygulayacağınız ürünlerin listesi, noter onaylı taahhütname, son yıla ait gelir tablosu ve yeni kurulan firmalar için Ticaret Sicil Gazetesinin bir fotokopisi bunun yanında vekaletname gibi belgelerin başvuru esnasında Türkiye Barolar Birliği’ne teslim edilmesi gerekmektedir. Ancak bu belgelerle ilgili ait oldukları yıl, içermesi gereken imzalar gibi detaylar söz konusu olduğundan barkod belgesi alma süreciyle alakalı detaylı bir inceleme yapılması daha doğru olacaktır.

Barkod numarası alma işlemlerinizin en kolay yolu markatescilim.com.tr de. Sadece 100 TL hizmet ücreti ödeyerek barkod alım işlemini gerçekleştirebilir, sizleri barkod sahibi yapabiliriz.

Barkoda alınması için gerekli belgeleri maddeler halinde sıralamak gerekirse;

  • Vekaletname
  • Barkod Uygulanacak Ürünler Listesi
  • Noter Onaylı Taahhütname
  • Son yıla ait (SMMM onaylı) gelir tablosu(Mali Müşavirinizden alacağınız onaylı 2010 yılına ait gelir tablosunu almalısınız.)
  • Yeni kurulan firmalar için Ticaret Sicil Gazetesi(Eğer firmanız yeni kurulmuş ise gelir tablosu yerine Ticaret Sicil Gazetesinin bir fotokopisini göndermelisiniz.)
  • Firmanın hiç bir geliri olmasa dahi boş gelir tablosu
  • Bağlı bulunulan odadan halen faaliyette olduğunu belirten faaliyet belgesi (Oda Sicil Kayıt Sureti)
  • Firmanızın Ticaret ve Sanayi odasına ya da Esnaf ve Sanatkarlar odasına kayıtlı olduğunu gösteren Oda Kayıt Sicil Sureti belgesi

Barkod Alımı Başvurusu

Leave a Reply

Son yazılar

İletişim Bilgileri
Mithatpaşa Cd. No:8/25 Sıhhiye
06340 Çankaya Ankara
Tel: (312) 433-4346
Mobil:0532 557 7710
Fax: (312) 433-4346
Website: http://markatescilim.com.tr
Email: destek[at]markatescilim.com.tr