Marka olmadan önce bulunacak isimlerde olması gereken özelliklerden diğer birisi de “Şok Edici” olmasıdır. Tanınmış markalar genellikle şok edici ve sürprizlerle dolu bir isim bulma yöntemini tercih etmişlerdir. Şok edicilikten kasıt, daha çok dikkat çekici ve hafızaya kazanan anlamındadır. Şok edici isim bulurken de aşırıya kaçarak, müşterinin tepkisini de çekmemek esas olmalıdır. Bu bağlamda, kültürel ve yerel hassasiyetleri düşünerek isim bulmak gerekmektedir.
Marka tescili belgesi alma işlemleri öncesi, bulduğunuz ismin uygun olup olmadığını, ticari kulvarda ve müşteri gözünde konumunu belirlemeniz gerekmektedir. Müşteri gözünde konum belirleme, başarınızı doğrudan etkileyecek bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Etkili ve akılda kalıcılık sağlayabilmek için, marka tescili öncesi dikkat edilmesi gereken isim bulma kurallarını iyice gözden geçirmelisiniz.
Marka Tescili veya isim tescili için güçlü isim bulma hakkında diğer önemli kurallar ve hakkında yazdığımız makaleleri aşağıda sunuyoruz.
Şok edici isimlere örnek vermek gerekirse; Arçelik, Monster, Red Bull verilebilir.
İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.