marka tescil
Marka Tescili Hakkında Her Şey
Bizi Arayın:0312 433 4346

Marka Tescili ve 4 Önemli Pazarlama İpucu

Geride bıraktığımız 2014 yılında, hemen herkes marka tescili, endüstriyel tasarım tescili, google reklamları… gibi çeşitli pazarlama teknikleri kullanarak müşteri kitlelerine ulaşmaya ve piyasada derinlik oluşturmaya çalıştı. 2015 yılında bu durum nasıl değişiklik gösterecek ve bu yılda yapılması gereken 4 önemli pazarlama ipuçlarını sizler için sıralamaya çalıştık.

Odaklanmak:

Markanızı piyasada aşağıya doğru çeken etkenleri tespit edin. Çoğu firma, bu etkenlerle ilgilenmeden, yeni neler yapabileceğini düşünür, fakat bu şekilde uygulanacak olan strateji, markanızı müşterinin gözünde daha da aşağıya çekeceğini unutmayın.

Görsel Düşünün

Müşterileriniz ile görsel bağlantı kurmalısınız. Bu şekilde bir görsel bağlantınız yoksa en kısa zamanda bulmalısınız. Güçlü markalar, müşterinin gözünde yer edinebilmek için, markalarını bir görsel ile bağdaştırırlar. Örnek vermek gerekirse, Arçelik ve robot çelik, Coca-Cola ve özel tasarımlı ve kavisli şişesi gibi. Yapılan bu çalışmayı da mutlaka marka tescili veya endüstriyel tasarım tescili ile korumalısınız.

Sloganlar da aynı kategoride ele alınabilir. Bir sloganınız yoksa mutlaka bulmalı ve markanız ile birlikte veya ayrı ayrı marka tescil yapmalısınız

Örnek vermek gerekirse, THY nin sloganı olan “Globally Yours”

Müşteri gibi düşünün ve konuşun

Çoğu firmanın sloganı vardır fakat bu sloganlar müşterilere bir şey ifade etmez. Müşterilerin zihninde onlarla birlikte hareket eden sloganlar üretmeli ve slogan tescili yapmalısınız. Hyundai’nin “New Thinking new Possibilities” sloganı, müşteri gözünde çok bir anlam kuramamakta ve Hyundai’in müşteri gibi düşünmediğini ortaya koyarken, aynı durum Volkwagen’in “Das Auto” sloganı ile müşteri gözünde araba algısını zirveye çıkarmaktadır

Sürekli değişiklik yapmayın

Yeni sezon açıldı, artık markam için yenilikler zamanı diye düşünmeyin. Markanıza başarı sağlamışsanız ve bunu aynı strateji ile yıllarca korumayı başarıyorsanız, değişikliğe gitmeyin. Volkswagen, “Das Auto” sloganını, 2007 yılından beri kulanmakta, BMW “Ultimate Driving Machine” sloganını 32 yıldır kullanmaktadır. Yaptığınız hiç bir çalışma sonuç vermiyorsa değişikliğe gitmeyi de unutmamak lazım.

marka araştırma uzmanlık ister

marka araştırma uzmanlık ister

İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…

 
merakli minik anaokulu marka tescil
atolye15 marka tescil
orbido marka tescil
avisena marka tescil
lidolife marka tescil
escape point marka tescil
visiomed marka tescil
verifi marka tescil
gimoka marka tescili
beyaz tekstil marka tescil
arge robotik marka tescil
mary klein marka tescil
gugu marka tescil
Nado yapı marka tescili
leddeposu marka tescil
toros akü marka tescil
veraplus marka tescil
hasan zahir marka tescil
my kelime marka tescil
toymak marka tescili
analora iç giyim marka tescili
Mutedoor marka tescili
inndir marka tescil
mea villa marka tescil
Atölye Kertenkele marka tescil
loopar marka tescil
hesapno marka tescil
monofe marka tescil
 

Benzer Makalelerimiz

  • uluslararası marka tescili
    Uluslararası Marka tescili
    Türkiye’nin de taraf olduğu Uluslararası Madrid Protokolü çerçevesinde Türkiye’den pek çok ülkeye marka başvurusunda bulunmak mümkün. Bunlar Avrupa ülkeleri, ABD ve bazı Orta...
  • marka değeri nasıl korunur
    Marka Tescil Uzmanlık İster
    Şirket veya şahıs olarak sahip olduğunuz, marka tescil, patent, endüstriyel tasarım tescili gibi fikri ve sınai mülkiyet hakları, en büyük varlığınızdır. Bu gibi...
  • marka tescilinde başarı
    Marka Tescilinde Başarı
    Marka tescilinde başarı, tescil edilecek markanın iyi analiz edilmesinden geçmektedir. Marka tescil, marka veritabanında bir ön araştırma ile başlar. Başvurulacak markaya ait sınıflandırmanın...

Leave a Reply

Son yazılar

İletişim Bilgileri
Mithatpaşa Cd. No:8/25 Sıhhiye
06340 Çankaya Ankara
Tel: (312) 433-4346
Mobil:0532 557 7710
Fax: (312) 433-4346
Website: http://markatescilim.com.tr
Email: destek[at]markatescilim.com.tr