Geride bıraktığımız 2014 yılında, hemen herkes marka tescili, endüstriyel tasarım tescili, google reklamları… gibi çeşitli pazarlama teknikleri kullanarak müşteri kitlelerine ulaşmaya ve piyasada derinlik oluşturmaya çalıştı. 2015 yılında bu durum nasıl değişiklik gösterecek ve bu yılda yapılması gereken 4 önemli pazarlama ipuçlarını sizler için sıralamaya çalıştık.
Odaklanmak:
Markanızı piyasada aşağıya doğru çeken etkenleri tespit edin. Çoğu firma, bu etkenlerle ilgilenmeden, yeni neler yapabileceğini düşünür, fakat bu şekilde uygulanacak olan strateji, markanızı müşterinin gözünde daha da aşağıya çekeceğini unutmayın.
Görsel Düşünün
Müşterileriniz ile görsel bağlantı kurmalısınız. Bu şekilde bir görsel bağlantınız yoksa en kısa zamanda bulmalısınız. Güçlü markalar, müşterinin gözünde yer edinebilmek için, markalarını bir görsel ile bağdaştırırlar. Örnek vermek gerekirse, Arçelik ve robot çelik, Coca-Cola ve özel tasarımlı ve kavisli şişesi gibi. Yapılan bu çalışmayı da mutlaka marka tescili veya endüstriyel tasarım tescili ile korumalısınız.
Sloganlar da aynı kategoride ele alınabilir. Bir sloganınız yoksa mutlaka bulmalı ve markanız ile birlikte veya ayrı ayrı marka tescil yapmalısınız
Örnek vermek gerekirse, THY nin sloganı olan “Globally Yours”
Müşteri gibi düşünün ve konuşun
Çoğu firmanın sloganı vardır fakat bu sloganlar müşterilere bir şey ifade etmez. Müşterilerin zihninde onlarla birlikte hareket eden sloganlar üretmeli ve slogan tescili yapmalısınız. Hyundai’nin “New Thinking new Possibilities” sloganı, müşteri gözünde çok bir anlam kuramamakta ve Hyundai’in müşteri gibi düşünmediğini ortaya koyarken, aynı durum Volkwagen’in “Das Auto” sloganı ile müşteri gözünde araba algısını zirveye çıkarmaktadır
Sürekli değişiklik yapmayın
Yeni sezon açıldı, artık markam için yenilikler zamanı diye düşünmeyin. Markanıza başarı sağlamışsanız ve bunu aynı strateji ile yıllarca korumayı başarıyorsanız, değişikliğe gitmeyin. Volkswagen, “Das Auto” sloganını, 2007 yılından beri kulanmakta, BMW “Ultimate Driving Machine” sloganını 32 yıldır kullanmaktadır. Yaptığınız hiç bir çalışma sonuç vermiyorsa değişikliğe gitmeyi de unutmamak lazım.
İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.