Ürün yada hizmet olarak sunulan her şey marka olabilmektedir. Ürün ve servis isimleri marka olabileceği gibi, logo, ses ve kokular da marka tescili ile koruma altına alınabilmektedir. Markanın tescil edildiği alanda, marka sahibi önemli haklara sahip olmaktadır. Marka Tescili öncesinde yapılacak marka ön araştırması, tescil edilecek alanların belirlenmesi,
Daha Fazla →Kurumsallaşma, kurumsal itibar kazanma ve marka koruması, bir şirket yada markanın yaşam döngüsündeki en kritik ve en zaman alıcı süreçlerden birisidir. Kurumsallaşma ve marka itibarı denilince akla ilk gelen ise marka tescili veya isim tescili dir. Marka tescili, ticari hayata yeni başlayan bir kişi yada firma için maliyet
Daha Fazla →Bu yazımız, marka ismi bulma ve marka tescili öncesi isim bulma kuralları hakkındaki yazı dizimizin son halkası, markanız için aranan kelimenin “kişiselleştirilebilir” olma özelliği hakkında olacaktır. Bulunan ismin kişiselleştirilmiş olması, markanızın tanıtım potansiyelini ve halkla bütünleşmesini sağlayacaktır. Marka isminde, ünlü bir kurucu, şirket sahibi ve halkla bütünleşmiş
Daha Fazla →Marka tescili için isim bulma, başarılı, etkin bir isim tescili ve marka tescili için dikkat edilmesi gereken konular hakkındaki bundan önceki makalelerimize ulaşmak isterseniz, aşağıda linklerini veriyoruz: Bu yazımızda bahsedeceğimiz, güçlü marka ismi bulma ve marka tescili için başarılı marka oluşturma konusundaki makalemiz, marka isminin “Söylenebilir Olması” hakkında
Daha Fazla →Marka olmadan önce bulunacak isimlerde olması gereken özelliklerden diğer birisi de “Şok Edici” olmasıdır. Tanınmış markalar genellikle şok edici ve sürprizlerle dolu bir isim bulma yöntemini tercih etmişlerdir. Şok edicilikten kasıt, daha çok dikkat çekici ve hafızaya kazanan anlamındadır. Şok edici isim bulurken de aşırıya kaçarak, müşterinin
Daha Fazla →