Markanın İtibarı Ne Demektir? Markanın itibarı, marka sahibi firmaların piyasaya sundukları gerek ürün gerekse hizmetin kalite, kullanılabilirlik, fonksiyonellik, fiyat gibi çeşitli parametrelerin tüketici gözünde değerlendirilerek satın alım kararına etkisi olarak tanımlanabilir. Kişilerin talepleri ve beğenileri ile ortaya çıkan bu itibar, toplumda yaygınlaşarak markanın genel itibarını oluşturmaktadır. Firmaların
Daha Fazla →Piyasaya sunulan markasız bir sanayi malı yoktur. Tescilli veya tescilsiz bir marka (marka gibi kulanılan bir şirket adı) muhakkak vardır. Marka, bir firmanın ticari yaşamı boyunca ürün ve hizmetine verdiği addır. Her 10 yılda bir yenilenmek kaydıyla, marka tescili ömrü sınırsızdır. Ayrıca marka bir sınai mülkiyet hakkı olarak,
Daha Fazla →Marka Koruması 10 yıl süre ile olup, koruma başvuru tarihinden itibaren başlar. İnceleme ve tescil süreci devam eden markanın akıbeti retle sonuçlanır ve bu ret kararı gerek TPE içi yolların tüketilmesi gerekse süresinde yasal haklar kullanılmayarak yargı önüne taşınmaması nedeni ile olsun; marka koruması kalkar. Akıbeti tescille
Daha Fazla →Marka Tescili Başvuru nuzun ilk aşaması, usulüne uygun marka başvurusu yapmaktan geçmektedir. Tescil süresince yaşanacak süreçler öncesinde, marka olabilmenin en sağlıklı yolu, markanın tescile uygunluğunun tespit edilmesidir. Bu amaçla, tescil öncesi ön araştırma, benzerlik araştırması, uygunluk araştırması gibi işlemlerin yapılması, markanızın sorunsuz bir şekilde tescil edilebilmesi için
Daha Fazla →Türkiye’de hukuken korunmakta olan hakları 3 grupta özetleyebiliriz: Bunlar : Ayni haklar (mülkiyet hakkından doğar) Şahsi haklar (kişilik haklarından doğar) Fikri Haklar; bir düşünsel faaliyetin ürünü olan şeyleri korur. Fikri Haklar Hukukuna göre korunan şey;
Daha Fazla →