Bundan önceki yazılarımızda marka tescil öncesi isim bulma kriterlerinden olan, basit olmalı, kategori hatırlatan olmalı ve kısa olmalı konularından bahsetmiştik. Bu yazımızda Marka tescili için başarılı isim bulma kurallarından diğeri olan “aliteratif olma“, yani “marka isminde geçen kelimelerin veya harflerin bir ahenk oluşturması amacıyla tekrar edilmesi” olarak türkçeleştirilebileceğimiz özellikten bahsedeceğiz.
Ahenkli olma, genellikle şiir ve edebi eserlerde sık karşılaşılan bir durum olmakla birlikte, marka tescil belgesi alabilmek için bulunacak uygun ve başarılı isimler için de uygulanabilmektedir. İsim içerisinde aynı harf ve kelimeleri sıklıkla kullanarak, söylenişi akılda kalıcı isimler oluşturabilirsiniz.
Çocukların bir yazıyı okurken dudaklarını hareket ettirmelerinin sebebi, yazıdaki harf ve kelimelerin temsil ettiği görsel sembolleri, beynin işlemesi ve ses haline çevirmesi sürecidir. Akıl, kelimelerin şekli ile değil, kelimelerin sesi ile kavrama yeteneğine sahiptir. İşte bu nedenle, markanın görünümü değil, kişilerin dudaklarından çıkan sesi önemlidir. Çeşitli büyük/küçük harfli gösterimsel ifadelerle veya noktalama işaretleri ile yapılan dikkat çekmeler, markanın sesi kadar önemli ve akılda kalıcılığı sağlamaz.
Zihin, kelimelerin sesi ile çalıştığından, başarılı marka olabilmek, dolayısı ile de marka tescili için insanların hatırlayabileceği bir ses ahengi yakalamak oldukça önemlidir.
Örnek aliteratif marka isimleri: Jelly Belly, think geek, ivana, biopoint
İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.