Marka değeri; bir markanın gelecekte elde etme potansiyeli olduğu gelirin bu günkü maddi karşılığıdır. Bir başka değişle marka değeri, markaların sadece isminin parasal değeridir. Marka değeri şirketler tarafından en çok önemsenen ve arttırılması için çabalanan hususlardan biridir. Bunun için çeşitli sınıflandırmalar ve araştırmalar dahi yapılmaktadır. Örneğin dünya
Daha Fazla →Marka Tescil Belgesi kavramı ve marka tescil başvurusu öncesinde, markalar kanunu hakkında bazı temel bilgiler vererek yazımız başlıyoruz. Markalar kanunu, 1800 lü yıllara dayanan oldukça eski ve oturmuş bir kanundur. Markalar kanunu, kelimeler, kelime grupları, logolar, sesler, renkler veya ticari işletme ve şahısların ürün ve hizmetlerini, rekabetçileri
Daha Fazla →Marka Tescil Belgesi edinmek amacıyla öncelikle aynı sınıfta aynı marka ile tescil edilmiş başka bir ürün olup olmadığının araştırılması gerekmektedir. Bunun sebebi markaya kimlik kazandırmak için harcanacak emeğin, Marka Tescil başvurusunda katlanılan masrafların ve harcanan zamanın boşa gitme riskini ortadan kaldırmaktır. Ancak bu amaçla yapılacak Marka Tescil
Daha Fazla →Marka Tescil Belgesi sahibine bir takım hak ve korumalar sağlayan bir belgedir. Bu hak ve korumaların başında aynı sınıfta benzer nitelikteki başka bir firmanın Marka Tescil yapabilmesini engelleme hakkı mevcuttur. Bunun anlamı söz konusu sınıfta önce Marka Tescil Belgesi alanın bir tekel hakkına sahip olacağı ve o markayı
Daha Fazla →Marka Tescil için katlanılması gereken ücretler her geçen yıl Türk Patent Enstitüsü tarafından yeniden belirlenmekte ve yayınlanarak Marka Tescil Belgesi edinmeye niyetli tüm firmalara duyurulmaktadır. Bu belirli ücretler Marka Tescil yapılacak sınıf sayısına ve tescilin içeriğine göre değişmektedir. Diğer bir deyişle ödenmesi gereken belirli bir tek miktar öngörülmemiştir.
Daha Fazla →