Bu yazımız, marka ismi bulma ve marka tescili öncesi isim bulma kuralları hakkındaki yazı dizimizin son halkası, markanız için aranan kelimenin “kişiselleştirilebilir” olma özelliği hakkında olacaktır. Bulunan ismin kişiselleştirilmiş olması, markanızın tanıtım potansiyelini ve halkla bütünleşmesini sağlayacaktır.
Marka isminde, ünlü bir kurucu, şirket sahibi ve halkla bütünleşmiş bir kişilik olması oldukça faydalı olacaktır. Bu şekilde bir isme sahip marka isminin reytingi yüksek olacağından, markanın hızlı yükselme potansiyeli oldukça fazladır.
Konumuz örnek marka isimleri; McDonalds, Walt Disney, Adidas, Mazhar Zorlu Holding, Konyalı Hacı Usta, Zeynel, Tavacı Recep Usta
Kişiselleştirilebilir özellikli bir marka isminin, marka tescil süreci ve marka tescil belgesi sonrası korunması konuları oldukça emek gerektiren bir süreçtir. Bulunan ismin daha önceden tescil edilmemiş olması, eğer tescil edildi ise de marka tescil hakkının sahipliği hususunda açılacak Fikri Sınai Haklar davaları ile sonuçlar alınmaktadır.
Tescil belgesi almış markanın ise benzerlerinin başvurusunu engellemek amacıyla da marka takip mekanizmalarının hayata geçirilmesi gerekmektedir.
Fikri Sınai haklar hukuku ve marka takibi konularında bizlerden destek ve danışmanlık alabilir, marka konusunda aklınıza takılanları bizlere iletebilirsiniz.
Konu ile ilgili diğer makalelerimiz;
- Basit Olmalı
- Kısa Olmalı
- Aliteratif Olmalı
- Kategori Hatırlatan
- Benzersiz Olma
- Söylenebilir Olma
- Şok Edici Olma
İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.