Marka olma sürecine giren firmalar, oluşturacağı marka fikrini, farklı bakış açıları ve yaklaşımlarla ele alarak; özgün, kalıcı, gelecek perspektifi olan ve kimlikli bir marka ortaya koymaya çalışırlar. Bu süreç içerisinde, farklı disiplin ve alanlarda yatırım yaparlar.
M arka Araştırması, marka tescili öncesi en fazla efor sarfedilen aşamalardan birisidir. Ürünü temsil etmesi,son kullanıcı gözünde kalıcılık sağlaması, sahip olduğu logo ile bütünleşmesi ve özgünlüğü, tescil edilecek markanın da kimliğini belirleyeceğinden, firma veya şahıslar en çok eforu, bu aşamada sarf etmektedirler
- Marka özgün olmalı
- Temsil edeceği ürün ile özdeşleşmeli
- Sahibi olduğu logo ile birlikte, müşterinin gözünde kalıcılık sağlamaya aday olmalı
- Logo-Renk uyumu-ürün ilişkileri detaylıca düşünülmeli
M arka Tescili öncesinde yapılan araştırmalara harcanan zaman, aslında ürün sahibinin, markasına verdiği önemi ortaya koymaktadır. Şirket içi çalışanlarının harcadığı zaman, marka kimliklendirilmesi açısından paha biçilmez bir değere sahiptir. İlk başlarda kayıp olarak gözükse de, Marka tescil edildikten sonra değeri çok daha iyi anlaşılacaktır.
- Markayı analiz etmek için zaman harcanmalı
- Seçilen markanın, başka markalar ile benzer olmaması veya ileride olası benzerliklerin de önüne geçilmesi için çaba sarf edilmesi
- Markaya ayrılan zaman, genellikle markanın ömrü boyunca sürüyor
- Logo-Renk uyumu-ürün ilişkileri detaylıca düşünülmeli
H arcanan emek, zaman, araştırma, tasarım, beyin fırtınaları ve paha biçilemez diğer eforlar… İşte bunların bütünü sizi marka yapma ve müşterilerin aklında kalıcılığınızı sağlıyor. Bu kadar emeğe değmez diyorsanız, marka olamayacağınızı söyleyebiliriz.
- Yaptığınız yatırımların, sizlere geri dönüş zamanını iyi düşünmelisiniz.
- Bu adarla bitmeyeceğini, marka olma sürecinin yaşayan bir olgu olduğunu unutmamalısınız
- Sizi siz yapana değer vermelisiniz
Bütün bu aşamalardan geçmiş veya marka tescil sürecinde olan kişi ve kurumsal firmalara, en uygun fiyatlı marka tescil ve marka danışmanlığı sunuyoruz.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.