Marka tescilinde başarı, tescil edilecek markanın iyi analiz edilmesinden geçmektedir. Marka tescil, marka veritabanında bir ön araştırma ile başlar. Başvurulacak markaya ait sınıflandırmanın yapılmasının ardından, detaylı bir marka araştırması yapılmalı, gerek marka ismi gerekse logo merkezli incelemeler yapılarak, marka tescil işlemine hazırlık yapılmalıdır.
Başarılı bir marka tescil belgesi süreci için daha önceki makalelerimizde, marka ismi bulma stratejileri konusunda bazı ipuçları vermiştik. Markaya isim bulma makalemizi okuyarak bilgilerinizi tazeleyebilirsiniz.
Benzerleri ile karışmasını engellemek, farklı sınıfta aynı isimde markaların oluşmasını durdurmak, benzer başvuruları önlemek gibi çeşitli yöntemlerle marka başvuru süreci sonrasında da korumanızı etkin bir şekilde sağlayabilirsiniz.
Markanızın başarısı, onun sürekliliğine bağlıdır. Süreklilik ve sürdürülebilirlik için ise, marka tescil belgesi sonrası, marka takip yapılmalı ve haksız yere kullanımı engellemek için, marka tescil veritabanı ve marka başvuruları etkin bir şekilde izlenerek, düzeltici ve önleyici takip mekanizmaları geliştirmek gerekmektedir.
Son yıllarda baş döndürücü hızla gelişen internet ve sosyal paylaşım ortamlarında da, marka tescil ile eş zamanlı olarak, hesap ve alan isimlerinin sahipliğini almak da markanızın başarısını etkileyecek olan unsurlardandır.
İşte yüzlerce kurumsal şirket referanslarımızdan bazıları…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.